Dolar : Alış : 5.3710 / Satış : 5.3807
Euro : Alış : 6.0755 / Satış : 6.0865

HAVA DURUMU
hava durumu

konya12°CYağışlı

- Hoşgeldiniz - Sitemizde 43 Kategoride 1129 İçerik Bulunuyor.

SON DAKİKA

 “YENİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI YİNE SORUNLARLA BAŞLADI.”

16 Eylül 2017 - 752 kez okunmuş
Ana Sayfa » Anasayfa» “YENİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI YİNE SORUNLARLA BAŞLADI.”
 “YENİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI YİNE SORUNLARLA BAŞLADI.”

Yeni eğitim döneminin sorunlarla başladı.; “18 milyon öğrenci ve 1 milyon eğitim emekçisi bu eğitim öğretim yılına da birikmiş ve çözüm bekleyen sorunlarla ve müfredat değişikliği gibi tamamen ideolojik bakış açısıyla gerçekleştirilen değişikliklerin gölgesinde girecektir.Başta öğretmen yetiştirme problemleri olmak üzere, personel istihdam sorunları, derslik açıkları, kalabalık sınıflar, öğretmensiz okullar, ikili öğretim, taşımalı eğitim, temel lise garabeti, uluslararası sınavlardaki başarısızlıklar, öğrencilerin cemaatlerin yurtlarına mahkum edilmesi, çocukların örgün eğitim dışına itilmesi, sözleşmeli öğretmenlik, hukuksuz bir şekilde görevden alma ve ihraçlar, sürgün uygulamaları gibi sorunlar maalesef bu öğretim yılında da yaşanacaktır.

MÜFREDAT YERLİ VE MİLLİ DEĞİLDİR

Yeni eğitim döneminde uygulanacak olan müfredatın yerli ve milli değildir.Eğitimin acil çözüm bekleyen sorunlarına kalıcı çözümler üretmek yerine MEB yangından mal kaçırırcasına hazırladığı ve bu öğretim yılında uygulamaya koyacağı yeni müfredatla, çağdaş, bilimsel, laik, kamusal ve ulusal eğitimin son parçalarını da yok etmeye çalışmıştır. Bunun en son örneği de müfredattan Atatürk ve devrimlerinin çıkartılmasıdır. Ayrıca Milli Bayramların olmadığı, Atatürk Köşelerinin olmadığı, Andımızın olmadığı bir müfredat Milli Eğitim Bakanın belirttiği gibi Milli ve Yerli bir müfredat değildir. Bunun kabul edilmesi mümkün değildir. Zaten Genel Merkezimizce tepeden inme müfredat yargıya taşınmıştır. İktidarı boyunca müfredatı yapboza çeviren hükümet, bu en köklü değişikliğinde de bilimsel değil siyasi hamlelerle bir değişikliğe gitmiş ve çocuklarımızın –dolayısıyla ülkemizin- geleceği ile oynamıştır. Çağdaş, bilimsel, laik ve ulusal eğitimin savunucusu Eğitim-İş olarak bu tepeden inmeci, gerici müfredatı yargıya taşıdığımızı, Cumhuriyet’in değerlerini, Atatürk ilke ve devrimlerini, bilimin ana konularını çocuklarımıza öğretmeye devam edeceğimizi belirtiyoruz.

ÖĞRETMEN AÇIĞI ARTTI, MEB İLANLA ÜCRETLİ ÖĞRETMEN ARIYOR

Kadrolu öğretmen atamasından vazgeçerek “doğrudan torpil” anlamına gelen mülakata dayalı sözleşmeli öğretmen sistemini getiren Bakanlık, bu eğitim-öğretim yılında öğretmen açığını ücretli öğretmenlik ile kapatmaya çalışmaktadır.

Okulların açılmasına az bir zaman kala hemen her ilde ilçe milli eğitim müdürlükleri internet sayfasından öğretmen açığını kapatmak için ücretli öğretmen aradıklarına ilişkin duyurular yayımlamaktadır.

Yaklaşık 450 bin ataması yapılmayan öğretmen varken ücretli öğretmenlik gibi geçici çözümlerle okullardaki öğretmen açığının kapatılması mümkün değildir.

 

ATATÜRK’Ü ANLATMAYA DEVAM EDECEĞİZ

 

Çocuklarımızın öğrenmeye değil, sınavlara koşullandırıldığı, öğretmenlerin düşük ücretle, esnek ve güvencesiz çalışmaya zorlandığı, siyasal kadrolaşmanın sınır tanımadığı, okullardan bilim ve sanatın kapı dışarı edildiği, dini referans alan uygulamaların arttığı bir eğitim sistemiyle sağlıklı bireylerin yetiştirilmesi mümkün değildir.

Biz Atatürk’ün öğretmenleri olarak tüm maddi ve manevi sorunlarımızı öğrencilerimize yansıtmadan parasız, bilimsel, demokratik ve laik eğitim mücadelemize, Atatürk’ü ve devrimlerini anlatmaya, haksızlığa, hukuksuzluğa maruz kalmış tüm eğitim çalışanlarının yanında olmaya devam edeceğiz. Yolumuz çağdaş uygarlık yoludur, yolumuz Cumhuriyet yoludur ve bu yoldan asla dönmeyiz.

 

Özgür Genç

Şube Başkanı

 

Facebook Hesabınızla Yorum Yapabilirsiniz

YORUMLAR

İsminiz

 

E-Posta Adresiniz

Yorumunuz